Nedoručená zásilka
Míra nedoručených balíků konečným příjemcům je díky spolehlivým přepravním procesům a systému neustálého sledování zásilek u GLS velmi nízká.
Kde je můj balík
V případě, že příjemce neobdržel očekávaný balík, doporučuje GLS držet se následujícího postupu:
1. Zkontrolovat přijaté zprávy
Zkontrolovat SMS a e-mailovou schránku (včetně složky hromadné pošty a spamu), zda opravdu nedošla žádná zpráva o aktuálním stavu přepravy, případně s uvedením důvodu nedoručení či s odkazem na online aplikaci DeliveryManager.
2. Zjistit přepravní číslo balíku
Pokud příjemce doposud neobdržel SMS nebo e-mailovou zprávou přepravní číslo balíku od odesílatele ani od GLS, musí si je u odesílatele vyžádat. Bez přepravního čísla balíku není schopna GLS podat jakékoliv informace.
3. Zjistit stav zásilky online
Pomocí přepravního čísla balíku zjistit online stav balíku na sledování zásilek.
4. Kontaktovat zákaznické oddělení GLS
Zákaznické oddělení GLS je na základě přepravního čísla balíku schopno sdělit více informací nebo sjednat nové doručení balíku.
Poškozená zásilka
Míra poškození nebo ztrát balíku je u GLS díky použití moderních manipulačních a bezpečnostních technologií trvale na nízké úrovni. Přesto není možné v procesu průmyslového zpracování zásilek toto zcela vyloučit.
Zvenčí poškozený balík
- Příjemce může zásilku s výhradou převzít. O rozsahu poškození je kurýr povinen na místě sepsat škodový zápis, jehož kopii obdrží i příjemce. Poškozený vnější/transportní obal není důvodem k reklamaci. V případě poškozeného obsahu balíku, se příjemce musí neprodleně obrátit na odesílatele zásilky, který s GLS vyřeší reklamaci.
- Příjemce může zásilku zcela odmítnout. GLS vrátí balík zpět odesílateli, který poté domlouvá s příjemcem další postup v plnění objednávky.
Zvenčí nepoškozený balík, ale poškozený obsah balíku
- Příjemce se musí neprodleně obrátit na odesílatele, respektive na objednatele přepravy u GLS, který u GLS uplatní reklamaci zboží.