Informování příjemce
Součástí standardního produktu BusinessSmallParcel není informování příjemce o plánovaném doručení prostřednictvím SMS, telefonního hovoru nebo e-mailu. GLS ovšem nabízí doplňkovou přepravní službu, která dokáže zajistit včasné informování příjemce o plánovaném doručení balíku.
Doplňková služba FlexDeliveryService umožňuje informování příjemce prostřednictvím e-mailu i pomocí SMS zprávy. Vždy záleží pouze na odesílateli, kterou možnost zvolí.
Zboží připraveno k odeslání
Odesílatel (například e-shop, kde bylo zboží objednáno) připraví balík k odeslání. Do systému GLS posílá elektronická data včetně e-mailové adresy a telefonního čísla příjemce. Automaticky se vygeneruje první zpráva s informací o tom, že balík je na cestě a bude doručován následující pracovní den. Ve zprávě je uvedeno číslo balíku a odkaz na webové stránky, kde může příjemce přepravu sledovat, popřípadě si zdarma změnit parametry doručení.
Balík na cestě k příjemci
Balík se nachází na příslušném doručovacím depu, kde jej přebírá kurýr a nakládá na rozvozové auto. Podle aktuálního doručovacího plánu je definován plánovaný čas doručení. V tom okamžiku se odesílá druhá zpráva s tříhodinovým časovým oknem, ve kterém je doručení plánováno. Nejčastější čas doručení je uprostřed tohoto časového okna. Přesnost tohoto času je dána vzdáleností doručovací adresy od depa a dopravní situaci v daný den. Zpráva obsahuje kontakt na doručujícího kurýra, informaci o výši doběrečného a případně o možnosti jej uhradit platební kartou. Stejná zpráva se odesílá i před každým dalším opakovaným doručovacím pokusem.
Informace o dalším doručení
Jestliže pokus o doručení nebyl úspěšný, obdrží příjemce třetí informativní zprávu s uvedením důvodu nedoručení a odkazem na webovou stránku Delivery manager. Zde si příjemce může pohodlně, zdarma a bez jakékoliv registrace nastavit parametry pro další doručování balíku.
Další zprávy při doručení nebo pokusu o doručení
GLS aktivně informuje příjemce o stavu zásilky i v dalších případech. Další zpráva bude odeslána pokud:
- balík byl přesměrován do GLS ParcelShopu na základě telefonické dohody s kurýrem,
- balík byl doručen do požadovaného GLS ParcelShopu (zpráva obsahuje adresu ParcelShopu, a PIN k vyzvednutí balíku),
- balík byl doručen sousedovi příjemce (zpráva obsahuje jméno souseda),
- balík byl uložen na požadovaném místě (zpráva obsahuje místo, které bylo příjemcem zvoleno).